ATAC FURIBUND: „Iisus n-a mai iesit din adevaratul mormant. Iisus nu a inviat. Se spulbera 2 000 de ani de crestinism.”. EVREUL SIMCHA JACOBOVICI ATACA DIN NOU? Manuscrisul care poate zgudui din temelii lumea creştină.A fost descoperit mormantul pierdut al lui Isus?Descoperirea care schimba 2.000 de ani de Crestinism. „Iisus nu a INVIAT”


La Ankara, in mod misterios, a fost scoasa la lumina una dintre cele mai vechi scrieri evanghelice apocrife descoperite pana acum, Evanghelia lui Barnabas. Manuscrisul a iesit de-abia acum la iveala, desi fusese descoperit in urma cu 9 ani intr-o pestera. El are o vechime de 1.500 ani si este scris in armeana.

 

 

Evanghelia lui Barabas

 

 

 

Oamenii de stiinta speculeaza spunand despre continutul manuscrisului ca poate zgudui din temelii lumea crestina. Manuscrisul a fost predat specialistilor pentru restaurare, iar dupa incheierea acestui proces va fi expus in cadrul Muzeului Etnografic National, scrie Actualno.

Se pare ca prelatii de la Vatican si-au manifestat un mare interes fata de aceasta descoperire, chiar daca ministrul turc al Culturii, Ertugrul Gunay, a dezmintit aceste informatii, spunand ca pana acum nu a primit o cerere oficiala din partea Papei.

Blasfemie Wikipedia pentru lumea creştină: „Iisus este îngropat în Japonia, nu la Ierusalim” VIDEO

Se presupune ca Evanghelia este una dintre asa-numitele scrieri apocrife, clasificare obtinuta dupa Consiliul Ecumenic de la Niceea, nord-vestul Turciei, desfasurat in secolul al patrulea. Atunci, clericii crestini de rang inalt au desemnat cele patru mari Evanghelii – ale apostolilor Luca, Matei, Ioan si Marcu – ca fiind singurele surse de incredere pentru cuvantul Domnului, celelalte 100 de scrieri fiind respinse si considerate erezii.

Manuscrisul are 52 de pagini, fiind scris pe piele. Potrivit unor experti, textul reprezinta invataturile lui Iisus, scrise inainte ca acesta sa fie numit „Fiul Domnului”. Valoarea de piata a manuscrisului este evaluata la aproximativ 20 milioane dolari. Conform unor informatii din presa turca, scrierea ar fi Evanghelia lui Barabas, rebelul gratiat de Pillat din Pont, in locul lui Iisus. In anul 325, pe pamanturile Turciei moderne, Sfintii Parinti interzic textul pe care il considera eretic, deoarece in el scria ca pe Golgota nu a murit Iisus HrisTOS

ATAC FURIBUND: „Iisus n-a mai iesit din adevaratul mormant. Iisus nu a inviat. Se spulbera 2 000 de ani de crestinism.”. EVREUL SIMCHA JACOBOVICI ATACA DIN NOU?

Posted in IISUS HRISTOS by saccsiv on februarie 29, 2012

Credeati ca se potolesc dupa treaba cu „Evanghelia” lui Barnabas?

   Iata ce putem citi in articolul Adevăratul mormânt al lui ISUS. “Mântuitorul” n-a mai ieşit din el:
O echipă de arheologi americani care explorau un cimitir creştinesc din secolul I au descoperit, pe capacul unui sicriu, o inscripţie care îi face să creadă că Isus se află de fapt acolo. Cel mai mare miracol biblic este în pericol.

Cercetătorii americani susţin că au descoperit adevăratul mormânt al lui Isus

Folosind un braţ robotic cu o cameră video la capăt, arheologii au descoperit mai multe osuare din secolul I. Pe capacul unuia dintre aceste monumente funerare au descoperit următoarea inscripţie în limba greacă: “Divine Iehova, trezeşte-te, trezeşte-te”.

Iehova este numele dat lui Dumnezeu în Vechiul Testament, iar oamenii de ştiinţă susţin că în acest osuar s-ar putea afla rămăşiţele personajului biblic Isus. Acesta n-ar fi înviat, după cum se spune în Biblie, ci a putrezit ca orice alt om, scrie Daily Mail.

Osuarul se află la 60 de metri de o descoperire din anii ’80, cunoscută drept mormântul familiei lui Isus, care a creat un val mondial de indignare la acea vreme.

Au apărut atunci tot felul de teorii care mai de care mai îndrăzneţe, printre care şi cea potrivit căreia Isus ar fi fost îngropat alături de Maria Magdalena, soţia sa.

Teologii neagă însă aceste afirmaţii şi spun că aşa-zisele dovezi ale arheologilor sunt în realitatea simple speculaţii.

Articolul Descoperirea care spulbera 2.000 de ani de Crestinism. “Iisus nu a INVIAT” vine cu detalii:

Arheologii au descoperit la Ierusalim un mormant din secolul I d.Ch. Acesta adaposteste un osuar cu o inscriptie care sugereaza ca acolo este posibil sa fi fost ingropat Iisus.

Mormantul cuprinde mai multe osuare, pe care arheologii le-au cercetat cu ajutorul unui robotel care a patruns in mormant.

Pe capacul unui osuar scrie in limba greaca: “Divine Iehova, trezeste-te!” Alaturi sunt alte inscriptii si desene specifice primilor crestini.

Cavoul se afla foarte aproape de altul, descoperit in anul 1980, care a starnit atunci o mare controversa, pentru ca arheologii afirmau ca acolo au fost ingropata familia lui Iisus, dar aceasta varianta nu este unamim acceptata de istorici si teologi.

Noul mormant atribuit lui Iisus a fost gasit in anul 2010, dar abia acum autorii descoperirii, James Tabor si Simcha Jacobovici, au decis sa vorbeasca despre aceste subiect.

Acest cavou sustine si ipoteza lansata in 1980, potrivit careia Iisus si familia lui sunt ingropati in aceasta zona.

Ambele cavouri ar fi apartinut lui Iosif din Arimateea, care, dupa cum spun si Scripturile, l-a ingropat pe Mantuitor in mormantul sau. Daca intr-adevar asa s-au petrecut lucrurile, Iisus nu a inviat, cum cred crestinii, ci a ramas in cavou si a putrezit ca orice om, afirma arheologii.

Pe capacul osuarului, alaturi de inscriptia in limba greaca, este desenat un peste care tine ceva in gura, aluzie la povestea lui Iona, imagine folosita de primii crestini ca simbol al credintei lor in invierea lui Mesia.

Acest detaliu dovedeste ca in acel cavou au fost ingropati crestini, nu iudei, pentru ca religia acestora interzice desenarea oamenilor sau animalelor.

Acestea sunt cele mai vechi dovezi arheologice ale existentei crestinilor, datand din perioada anterioara anului 70 d.Ch., cand Ierusalimul a fost distrus de romani.

Alti arheologi contesta insa declaratiile celor doi, sustinand ca este imposibil sa se fi pastrat asemenea dovezi dintr-o perioada atat de veche.

Aceste informatii fac parte din cartea intituala “Descoperirea lui Iisus: o noua descoperire arheologica arata adevarul despre nasterea crestinimsului”.

Filmul documentar, bazat pe aceasta carte, va fi difuzat de Discovey Channel in primavara acestui an, anunta Daily Mail.

   Studiati va rog si:

‘Jesus Discovery:’ Jerusalem Archeology Reveals Birth Of Christianity

   Articolul Descoperire istorica: Prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus pare sa ne zica insa altceva:

Oamenii de stiinta au facut o descoperire memorabila intr-un mormant din Ierusalim, aceasta putand fi prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus. Descoperirea este legata de credinta invierii lui Iisus si este datata din secolul I d.Hr..
Examinarea arheologica facuta cu ajutorul unei camere-robot in interiorul unui mormant intact din secolul I d.Hr., aflat in Ierusalim, a relevat o serie de osuare din calcar sau “cutii de oase”, informeaza Eurek Alert.
Pe aceste relicve s-au gasit gravate inscriptii rare in limba greaca si o imagine unica iconografica, pe care oamenii de stiinta le-au identificat ca fiind de origine crestina.
Inscriptia greaca de pe un osuar se refera la “ridicarea” cuiva la Dumnezeu, iar imaginea cioplita descoperita pe un alt osuar este un desen ce pare a fi un peste mare, avand in gura o figura umana.
Imaginea ar putea fi evocarea povestii biblice a lui Iona. In vechile Evanghelii, “semnul lui Iona”, mentionat de Iisus, a fost interpretat ca un simbol al invierii sale. Imaginile lui Iona din arta crestina timpurie, precum cele gasite in catacombele romane, reprezinta figurile cele mai frecvente gasite pe morminte, ca un simbol al sperantei invierii crestine.
In schimb, povestea lui Iona nu este reprezentata in nicio imagine de arta iudaica din secolul I d.Hr. si imaginile iconografice de pe osuare sunt extrem de rare, avand in vedere interdictia din religia iudaica de a realiza reprezentari ale oamenilor sau ale animalelor.
Mormantul in cauza este datat din anul 70 d.Hr., atunci cand utilizarea osuarelor a incetat, odata cu distrugerea romana a orasului Ierusalim. Daca inscriptiile sunt crestine, asa cum sustin arheologii, atunci aceste gravuri reprezinta prima dovada arheologica crestina descoperita vreodata.
Gravurile au fost realizate de catre crestini la cateva decenii dupa moartea lui Iisus. Impreuna, inscriptia si imaginea lui Iona sunt o marturie a credintei crestine timpurii privind invierea.
Rezultatele au fost publicate de catre James D. Tabor, profesor si conducatorul catedrei de studii religioase la Universitatea North Carolina din Charlotte, Statele Unite.
“Aceasta inscriptie se refera la invierea din morti, fie a decedatului respectiv sau poate avand in vedere imaginea lui Iona gasita in apropiere, un simbol al credintei invierii lui Iisus”, a spus Tabor.

Comentariu saccsiv:

   Studiati va rog si:

Tomb exploration reveals first archaeological evidence of Christianity from the time of Jesus

Unde scrie la un moment dat:

Tabor noted that the epitaph’s complete and final translation is uncertain. The first three lines are clear, but the last line, consisting of three Greek letters, is less sure, yielding several possible translations: “O Divine Jehovah, raise up, raise up,” or “The Divine Jehovah raises up to the Holy Place,” or “The Divine Jehovah raises up from [the dead].”

Asadar, prietenul nostru evreu Simcha Jacobovici a facut acum echipa cu James Tabor. E bine sa ne amintim de niste stiri mai vechi. Iata ce putem citi in articolul A fost descoperit mormantul pierdut al lui Isus? (aparut in 2007):

Regizorul celebrului film “Titanic” a prezentat, luni noaptea, intr-o conferinta de presa la New York ceea ce numeste dovezile ca a desoperit mormantul lui Isus. James Cameron sustine ca Isus este inmormantat la Talpiot, in Israel, alaturi de Maria Magdalena, cu care ar fi avut un fiu.

James Cameron a prezentat doua cutii de oase despre care spune ca ar fi continut ramasitele lui Isus si ale Mariei Magdalena, scrie presa internationala de marti.

Acesta descoperire sta la baza unui controversat film documentar produs de Cameron numit “Mormantul pierdut al lui Isus” (The Lost Tomb of Jesus) si a cartii “Mormantul familiei lui Isus” (The Jesus Family Tomb).

Cele doua cutii mici au fost decoperite odata cu 10 sicrie vechi de 2 000 de ani. Sase dintre acestea erau inscriptionate cu numele Jesua fiu al lui Iosif, Maria, Maria, Matei, Jofa (Iosif, identificat ca fratele lui Iisus), Judah fiu al lui Jesua (”fiul lui Isus”, spun realizatorii documentarului.

Cameron sustine ca sunt sanse de 1 la 600 ca numele inscriptionate pe sicrie sa nu fie ale familiei lui Isus.

Potrivit documentarului, realizat James Cameron si regizoarea israeliana Simcha Jacobovici, adevaratul mormant al lui Isus Hristos, cu ramasitele acestuia si ale membrilor familiei sale, a fost ascuns intr-o pestera din Ierusalim si gasit in urma cu 30 de ani.

Realizatorii sustin ca investigatiile lor arata ca acolo a fost depus corpul lui Isus, dar si al Mariei Magdalena si a fiului lor numit Judas. Regizorii filmului spun ca se bazeaza pe colaborarea cu cei mai cunoscuti oameni de stiinta din lume, arheologi, specialisti in ADN si experti in antichitati.

Filmul va fi difuzat in 4 martie pe posturile Discovery Channel, Channel 4 din Marea Britanie, Vision din Canada si Channel 8 din Israel.

“Mormantul pierdut al lui Isus”, o afirmatie fara dovezi

Aceasta teorie este deja mult contestata. Un important arheolog israelian, Amos Kloner, considera ca documentarul nu aduce dovezi stiintifice. El spune ca numele inscriptionate pe sicrie sunt interesante si amintesc de personaje principale din vechiul testament, dar nu poate fi dovedit ca ar fi ale lui Isus sau Mariei Magdalena.

Potrivit lui Kloner, pe cele 900 de morminte descoperite in zona orasului Ierusalim, datand din perioada celui de-al doilea Templu (Second Temple), numele lui Isus este mentionat de 71 de ori.

Mai multe organizatii crestine au catalogat afirmatiile lui Cameron drept “fictiuni hollywoodiene deghizate in fapte stiintifice”.

Noul film care pretinde ca prezinta cele mai importante descoperiri arheologice din lume, ar putea declansa o controversa ca ceea starnita de “Codul lui Da Vinci”.

Descoperirea contrazice credinta crestina potrivit careia Isus a inviat la trei zile dupa moartea Sa si s-a ridicat la ceruri.

Comentariu saccsiv:

   Simcha Jacobovici nu e regizoare israeliana, caci e barbat, cu parinti evrei din Romania. Iar James Cameron e cel cu filmul „Avatar”. Despre cei doi cititi va rog si:

Anti crestinismul lui James Cameron, producatorul filmului „AVATAR”

Din articolele din 2012 nu imi este inca clar daca Tabor si Jacobovici sustin ca au noi dovezi ale existentei „mormantului si ramasitelor” lui Iisus sau daca doar o parte a mass-mediei sustine ineptia, pornind de la descoperirea unor morminte ale primilor crestini.

Oricum ar fi, chiar daca descoperirea mormintelor primilor crestini este reala, aceasta nu conduce sub nici o forma la concluzia ca mormantul descoperit in anii 80 ar fi al Domnului nostru Iisus Hristos.

Toata campania este un nou atacat furibund anti crestin. Declansat, evident, in Postul Mare. Ideea de baza cu acest mormant si cu „Evanghelia” lui Barnabas e clara: Mantuitorul n-a inviat. De ce se straduie ei din ce in ce mai des cu aceasta nebunie in ultimii ani? De ce aceasta concentrare de rataciri in 2012? Simplu: cat mai multi crestini trebuiesc smintiti cum ca invierea n-a avut loc si ca atare n-a existat Jertfa de pe Golgota si nu va avea loc nici Parusia. Iar necrestinii, evreii, islamistii si alti rataciti sa poata sta linistiti: isi pot astepta in continuare fiecare salvatorul. Si iata cum se pregateste intens terenul pentru venirea … antihristului.

Tomb exploration reveals first archaeological evidence of Christianity from the time of Jesus

The archaeological examination by robotic camera of an intact first century tomb in Jerusalem has revealed a set of limestone Jewish ossuaries or „bone boxes” that are engraved with a rare Greek inscription and a unique iconographic image that the scholars involved identify as distinctly Christian.

The four-line Greek inscription on one ossuary refers to God „raising up” someone and a carved image found on an adjacent ossuary shows what appears to be a large fish with a human stick figure in its mouth, interpreted by the excavation team to be an image evoking the biblical story of Jonah.

In the earliest gospel materials the „sign of Jonah,” as mentioned by Jesus, has been interpreted as a symbol of his resurrection. Jonah images in later „early” Christian art, such as images found in the Roman catacombs, are the most common motif found on tombs as a symbol of Christian resurrection hope. In contrast, the story of Jonah is not depicted in any first century Jewish art and iconographic images on ossuaries are extremely rare, given the prohibition within Judaism of making images of people or animals.

The tomb in question is dated prior to 70 CE, when ossuary use in Jerusalem ceased due to the Roman destruction of the city. Accordingly, if the markings are Christian as the scholars involved believe, the engravings represent – by several centuries – the earliest archaeological record of Christians ever found. The engravings were most likely made by some of Jesus’ earliest followers, within decades of his death. Together, the inscription and the Jonah image testify to early Christian faith in resurrection. The tomb record thus predates the writing of the gospels.

The findings will be detailed in a preliminary report by James D. Tabor, professor and chair of religious studies at the University of North Carolina at Charlotte, to be published online in www.bibleinterp.com on February 28, 2012.

„If anyone had claimed to find either a statement about resurrection or a Jonah image in a Jewish tomb of this period I would have said impossible – until now,” Tabor said. „Our team was in a kind of ecstatic disbelief, but the evidence was clearly before our eyes, causing us to revise our prior assumptions.”

The publication of the academic article is concurrent with the publication of a book by Simon & Schuster entitled „The Jesus Discovery: The New Archaeological Find That Reveals the Birth of Christianity.” The book is co-authored by Professor James Tabor and filmmaker/professor Simcha Jacobovici. A documentary on the discovery will be aired by the Discovery Channel in spring 2012.

The findings and their interpretation are likely to be controversial, since most scholars are skeptical of any Christian archaeological remains from so early a period. Adding to the controversy is the tomb’s close proximity to a second tomb, discovered in 1980. This tomb, dubbed by some „The Jesus Family Tomb,” contained inscribed ossuaries that some scholars associate with Jesus and his family, including one that reads „Jesus, son of Joseph.”

„Context is everything in archaeology,” Tabor pointed out. „These two tombs, less than 200 feet apart, were part of an ancient estate, likely related to a rich family of the time. We chose to investigate this tomb because of its proximity to the so-called ‘Jesus tomb,’ not knowing if it would yield anything unusual.”

The tomb containing the new discoveries is a modest sized, carefully carved rock cut cave tomb typical of Jerusalem in the period from 20 BCE until 70 CE.

The tomb was exposed in 1981 by builders and is currently several meters under the basement level of a modern condominium building in East Talpiot, a neighborhood of Jerusalem less than two miles south of the Old City. Archaeologists entered the tomb at the time, were able to briefly examine it and its ossuaries, take preliminary photographs, and remove one pot and an ossuary, before they were forced to leave by Orthodox religious groups who oppose excavation of Jewish tombs.

The ossuary taken, that of a child, is now in the Israel State Collection. It is decorated but has no inscriptions. The archaeologists mention „two Greek names” but did not notice either the newly discovered Greek inscription or the Jonah image before they were forced to leave. The tomb was re-sealed and buried beneath the condominium complex on what is now Don Gruner Street in East Talpiot.

The adjacent „Jesus tomb,” was uncovered by the same construction company in 1980, just one year earlier. It was thoroughly excavated and its contents removed by the Israel Antiquities Authority. This tomb’s controversial ossuaries with their unusual cluster of names (that some have associated with Jesus and his family) are now part of the Israel State Collection and have been on display in various venues, including the Israel Museum. These ossuaries will be in an exhibit running from late February through April 15 at Discovery Times Square.

In 2009 and 2010, Tabor and Rami Arav, professor of archaeology at the University of Nebraska at Omaha, working together with Jacobovici, obtained a license to excavate the current tomb from the Israel Antiquities Authority under the academic sponsorship of the University of North Carolina at Charlotte. Because of its physical location under a modern building (making direct access nearly impossible), along with the threat of Orthodox Jewish groups that would protest any such excavation, Tabor’s team determined to employ a minimally invasive procedure in examining the tomb.

Funding for the excavation was provided by the Discovery Channel/Vision Television/Associated Producers. Jacobovici’s team at the Toronto based Associated Producers developed a sophisticated robotic arm to carry high definition cameras, donated by General Electric. The robotic arm and a second „snake camera” were inserted through two drill holes in the basement floor of the building above the tomb. The probe was successful and the team was able to reach all the ossuaries and photograph them on all sides, thus revealing the new inscriptions.

Beyond the possible Christian connection, Tabor noted that the tomb’s assemblage of ossuaries stands out as clearly extraordinary in the context of other previously explored tombs in Jerusalem.

„Everything in this tomb seems unusual when contrasted with what one normally finds inscribed on ossuaries in Jewish tombs of this period,” Tabor said. „Of the seven ossuaries remaining in the tomb, four of them have unusual features.”

There are engravings on five of the seven ossuaries: an enigmatic symbol on ossuary 2 (possibly reading Yod Heh Vav Heh or „Yahweh” in stylized letters that can be read as Greek or Hebrew, though the team is uncertain); an inscription reading „MARA” in Greek letters (which Tabor translates as the feminine form of „lord” or „master” in Aramaic) on ossuary 3; an indecipherable word in Greek letters on ossuary 4 (possibly a name beginning with „JO…”); the remarkable four-line Greek inscription on ossuary 5; and finally, and most importantly, a series of images on ossuary 6, including the large image of a fish with a figure seeming to come out of its mouth.

Among the approximately 2000 ossuaries that have been recovered by the Israel Antiquities Authority, only 650 have any inscriptions on them, and none have inscriptions comparable to those on ossuaries 5 and 6.

Less than a dozen ossuaries from the period have epitaphs but, according to Tabor, these inscribed messages usually have to do with warnings not to disturb the bones of the dead. In contrast, the four-line Greek inscription contains some kind of statement of resurrection faith.

Tabor noted that the epitaph’s complete and final translation is uncertain. The first three lines are clear, but the last line, consisting of three Greek letters, is less sure, yielding several possible translations: „O Divine Jehovah, raise up, raise up,” or „The Divine Jehovah raises up to the Holy Place,” or „The Divine Jehovah raises up from [the dead].”

„This inscription has something to do with resurrection of the dead, either of the deceased in the ossuary, or perhaps, given the Jonah image nearby, an expression of faith in Jesus’ resurrection,” Tabor said.

The ossuary with the image that Tabor and his team understand to be representing Jonah also has other interesting engravings. These also may be connected to resurrection, Tabor notes. On one side is the tail of a fish disappearing off the edge of the box, as if it is diving into the water. There are small fish images around its border on the front facing, and on the other side is the image of a cross-like gate or entrance—which Tabor interprets as the notion of entering the „bars” of death, which are mentioned in the Jonah story in the Bible.

„This Jonah ossuary is most fascinating,” Tabor remarked. „It seems to represent a pictorial story with the fish diving under the water on one end, the bars or gates of death, the bones inside, and the image of the great fish spitting out a man representing, based on the words of Jesus, the ‘sign of Jonah’ – the ‘sign’ that he would escape the bonds of death.”

inscriptie crestina

Arheologii au descoperit la Ierusalim un mormant din secolul I d.Ch. Acesta adaposteste un osuar cu o inscriptie care sugereaza ca acolo este posibil sa fi fost ingropat Iisus.

Mormantul cuprinde mai multe osuare, pe care arheologii le-au cercetat cu ajutorul unui robotel care a patruns in mormant.

Pe capacul unui osuar scrie in limba greaca: “Divine Iehova, trezeste-te!” Alaturi sunt alte inscriptii si desene specifice primilor crestini.

Cavoul se afla foarte aproape de altul, descoperit in anul 1980, care a starnit atunci o mare controversa, pentru ca arheologii afirmau ca acolo au fost ingropata familia lui Iisus, dar aceasta varianta nu este unamim acceptata de istorici si teologi.

Cele mai uimitoare imagini cu planeta Pamant! Cum arata un fulger vazut din Statia Spatiala Internationala

Noul mormant atribuit lui Iisus a fost gasit in anul 2010, dar abia acum autorii descoperirii, James Tabor si Simcha Jacobovici, au decis sa vorbeasca despre aceste subiect.

Acest cavou sustine si ipoteza lansata in 1980, potrivit careia Iisus si familia lui sunt ingropati in aceasta zona.

Ambele cavouri ar fi apartinut lui Iosif din Arimateea, care, dupa cum spun si Scripturile, l-a ingropat pe Mantuitor in mormantul sau. Daca intr-adevar asa s-au petrecut lucrurile, Iisus nu a inviat, cum cred crestinii, ci a ramas in cavou si a putrezit ca orice om, afirma arheologii.

Pe capacul osuarului, alaturi de inscriptia in limba greaca, este desenat un peste care tine ceva in gura, aluzie la povestea lui Iona, imagine folosita de primii crestini ca simbol al credintei lor in invierea lui Mesia.

Acest detaliu dovedeste ca in acel cavou au fost ingropati crestini, nu iudei, pentru ca religia acestora interzice desenarea oamenilor sau animalelor.

inscriptie crestina, peste

Acestea sunt cele mai vechi dovezi arheologice ale existentei crestinilor, datand din perioada anterioara anului 70 d.Ch., cand Ierusalimul a fost distrus de romani.

Alti arheologi contesta insa declaratiile celor doi, sustinand ca este imposibil sa se fi pastrat asemenea dovezi dintr-o perioada atat de veche.

Aceste informatii fac parte din cartea intituala “Descoperirea lui Iisus: o noua descoperire arheologica arata adevarul despre nasterea crestinimsului”.

Descoperire istorica: Prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus

   

Descoperire istorica: Prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui IisusFoto: msnbc
 
   
 

Oamenii de stiinta au facut o descoperire memorabila intr-un mormant din Ierusalim, aceasta putand fi prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus. Descoperirea este legata de credinta invierii lui Iisus si este datata din secolul I d.Hr..

Examinarea arheologica facuta cu ajutorul unei camere-robot in interiorul unui mormant intact din secolul I d.Hr., aflat in Ierusalim, a relevat o serie de osuare din calcar sau „cutii de oase”, informeaza Eurek Alert.

Pe aceste relicve s-au gasit gravate inscriptii rare in limba greaca si o imagine unica iconografica, pe care oamenii de stiinta le-au identificat ca fiind de origine crestina.

Inscriptia greaca de pe un osuar se refera la „ridicarea” cuiva la Dumnezeu, iar imaginea cioplita descoperita pe un alt osuar este un desen ce pare a fi un peste mare, avand in gura o figura umana.

Imaginea ar putea fi evocarea povestii biblice a lui Iona. In vechile Evanghelii, „semnul lui Iona”, mentionat de Iisus, a fost interpretat ca un simbol al invierii sale. Imaginile lui Iona din arta crestina timpurie, precum cele gasite in catacombele romane, reprezinta figurile cele mai frecvente gasite pe morminte, ca un simbol al sperantei invierii crestine.

In schimb, povestea lui Iona nu este reprezentata in nicio imagine de arta iudaica din secolul I d.Hr. si imaginile iconografice de pe osuare sunt extrem de rare, avand in vedere interdictia din religia iudaica de a realiza reprezentari ale oamenilor sau ale animalelor.

Mormantul in cauza este datat din anul 70 d.Hr., atunci cand utilizarea osuarelor a incetat, odata cu distrugerea romana a orasului Ierusalim. Daca inscriptiile sunt crestine, asa cum sustin arheologii, atunci aceste gravuri reprezinta prima dovada arheologica crestina descoperita vreodata.

Gravurile au fost realizate de catre crestini la cateva decenii dupa moartea lui Iisus. Impreuna, inscriptia si imaginea lui Iona sunt o marturie a credintei crestine timpurii privind invierea.

Rezultatele au fost publicate de catre James D. Tabor, profesor si conducatorul catedrei de studii religioase la Universitatea North Carolina din Charlotte, Statele Unite.

„Aceasta inscriptie se refera la invierea din morti, fie a decedatului respectiv sau poate avand in vedere imaginea lui Iona gasita in apropiere, un simbol al credintei invierii lui Iisus”, a spus Tabor.

‘Divine Jehovah, raise up’: Does discovery of this 1st Century coffin lid prove the resting place of Jesus is under Jerusalem tower block?

  • Inscription on 1st Century tomb lid translates from ancient Greek as ‘Divine Jehovah, raise up, raise up’
  • Adds weight to sensational theory that Jesus was buried with Mary Magdelene and had family with her
 

By Daniel Miller

Last updated at 6:35 PM on 29th February 2012

 

Archaeologists exploring a 1st century Christian burial chamber have discovered an ancient inscription on a coffin lid which they believe could prove the site is the final resting place of Jesus.

Using a remote-controlled camera connected to a robotic arm to probe below a tower block in Jerusalem, the archaeologists were staggered to discover a set of 1st century ‘bone boxes’.

The lid on one of these limestone boxes, also known as ossuaries, carries an inscription in Greek which could be translated as ‘Divine Jehovah, raise up, raise up’.

 
Discovery: A fish is carved upon the lid of the 1st century burial tomb which archaeologists believe proves they have located the resting place of Jesus

Discovery: A fish is carved upon the lid of the 1st century burial tomb which archaeologists believe proves they have located the resting place of Jesus

Development: The tower block built above the tombs after their discovery in the 1980s

Development: The tower block built above the tomb complex after its discovery in the 1980s

Another carries a drawing of a fish with a stick figure in its mouth which is believed to refer to the story of Jonah and the Whale – one of the very first biblical stories.

The find is 200ft away from an earlier discovery known as the Jesus Family Tomb, which caused a huge amount of controversy after it was uncovered in the 1980s.

Archaeologists then claimed it contained ossuaries inscribed with names associated with Jesus’s family.

That discovery sprouted amazing theories including one that maintained Jesus had been buried there alongside Mary Magdalene who he had married and raised a family with.

However many leading theologians and archaeologists rubbished such claims as being completely unfounded.

The Jesus Family Tomb was only examined briefly before protests by Orthodox Jews, concerned about the disturbance of a grave site, ended the excavation.

It was then sealed up, and a tower block built over it.

However James Tabor, a scriptural scholar at the University of North Carolina at Charlotte and documentary filmmaker Simcha Jacobovici were determined to continue the research.

The pair obtained permission from the Israeli government in 2010 to use the robotic arm to drill holes allowing them to explore the surrounding area.

This led to the discovery of a separate chamber which they named the ‘Patio Tomb’, as it sits almost directly below the patio of the building.

 

It was inside the Patio Tomb that they found the inscriptions.

The pair claim the inscriptions discovered inside the patio tomb greatly increase the likelihood that the ‘Jesus Family Tomb’ is indeed, the resting place of Jesus.

 
Lettering: The four line inscription in Greek has been translated as 'Divine Jehovah, raise up, raise up'

Lettering: The four line inscription in Greek has been translated as ‘Divine Jehovah, raise up, raise up’

 
Magic moment: The team used a remote control camera attached to this robotic arm to probe into the burial chamber

Magic moment: The team uses a remote control camera attached to this robotic arm to probe into the burial chamber

 

They argue believe both tombs are part of the same complex which may have been the property of Joseph of Arimathea, who, according to the gospels, buried Jesus.

One of the limestone ossuaries carries a Greek inscription calling on God to ‘rise up’ or ‘raise up’ someone.

Another shows the image of a fish with a stick figure in its mouth which Tabor has suggested could represent the prophet Jonah.

Mr Tabor said: ‘This inscription has something to do with resurrection of the dead, either of the deceased in the ossuary, or perhaps, given the Jonah image nearby, an expression of faith in Jesus’ resurrection.

Belief: Dr James Tabor is certain the inscription has something to do with resurrection of the dead

Belief: Dr James Tabor is certain the inscription has something to do with resurrection of the dead

In the earliest gospel materials the ‘sign of Jonah,’ as mentioned by Jesus, has been interpreted as a symbol of his resurrection.

Jonah images in later ‘early’ Christian art, such as images found in the Roman catacombs, are the most common motif found on tombs as a symbol of Christian resurrection hope.

In contrast, the story of Jonah is not depicted in any first century Jewish art and iconographic images on ossuaries are extremely rare, given the prohibition within Judaism of making images of people or animals.

The tomb in question is dated prior to 70 CE, when ossuary use in Jerusalem ceased due to the Roman destruction of the city.

If the markings are Christian, the engravings represent the earliest archaeological record of Christians ever found.

So the engravings were most likely made by some of Jesus’ earliest followers, within decades of his death, predating the writing of the gospels.

‘If anyone had claimed to find either a statement about resurrection or a Jonah image in a Jewish tomb of this period I would have said impossible – until now,’ Tabor said. ‘Our team was in a kind of ecstatic disbelief, but the evidence was clearly before our eyes, causing us to revise our prior assumptions.’

The publication of the academic article is concurrent with the publication of a book by Simon & Schuster entitled ‘The Jesus Discovery: The New Archaeological Find That Reveals the Birth of Christianity.’ A documentary on the discovery will be aired by the Discovery Channel in spring 2012.

The findings and their interpretation are likely to be controversial, since most scholars are skeptical of any Christian archaeological remains from so early a period.

Adding to the controversy is the tomb’s close proximity to a second tomb, discovered in 1980. This tomb, dubbed by some ‘The Jesus Family Tomb,’ contained inscribed ossuaries that some scholars associate with Jesus and his family, including one that reads ‘Jesus, son of Joseph.’

 
 
Coffin: One of the bone boxes or ossuaries uncovered after the discovery of the nearby Jesus Tomb in the early 1980s

Coffin: One of the bone boxes or ossuaries uncovered after the discovery of the nearby Jesus Tomb in the early 1980s

 
Filmmaker Simcha Jacobovici examines a section of a nearby tomb in 2007

Filmmaker Simcha Jacobovici examines a section of a nearby tomb in 2007

‘Context is everything in archaeology,’ Tabor pointed out. ‘These two tombs, less than 200 feet apart, were part of an ancient estate, likely related to a rich family of the time.

‘We chose to investigate this tomb because of its proximity to the so-called ‘Jesus tomb,’ not knowing if it would yield anything unusual.’

HOW JESUS WAS LAID TO REST

The bible tells how on the evening of the crucifixion, Joseph of Arimathea asked Pontius Pilate for Jesus’ body.

Mosaic Law states that a person hanged on a tree must not be allowed to remain there at night, but should be buried before sundown.

Joseph wrapped Jesus’ body in a linen cloth and laid it in a tomb.

The book of John tells how Joseph was assisted in the burial process by Nicodemus, who brought a mixture of myrrh and aloes and included these spices in the burial cloth as per Jewish customs.

Among the approximately 2000 ossuaries that have been recovered by the Israel Antiquities Authority, only 650 have any inscriptions on them, and none have inscriptions comparable to the team’s finds.

Less than a dozen ossuaries from the period have epitaphs but, according to Tabor, these inscribed messages usually have to do with warnings not to disturb the bones of the dead. In contrast, the four-line Greek inscription contains some kind of statement of resurrection faith.

Tabor noted that the epitaph’s complete and final translation is uncertain. The first three lines are clear, but the last line, consisting of three Greek letters, is less sure, yielding several possible translations: ‘O Divine Jehovah, raise up, raise up,’ or ‘The Divine Jehovah raises up to the Holy Place,’ or ‘The Divine Jehovah raises up from.’

‘This inscription has something to do with resurrection of the dead, either of the deceased in the ossuary, or perhaps, given the Jonah image nearby, an expression of faith in Jesus’ resurrection,’ Tabor said.

The ossuary with the image that Tabor and his team understand to be representing Jonah also has other interesting engravings. These also may be connected to resurrection, Tabor notes. On one side is the tail of a fish disappearing off the edge of the box, as if it is diving into the water.

There are small fish images around its border on the front facing, and on the other side is the image of a cross-like gate or entrance—which Tabor interprets as the notion of entering the ‘bars’ of death, which are mentioned in the Jonah story in the Bible.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2107591/Jesus-discovery-Does-1st-Century-coffin-lid-Jerusalem-reveal-Jesus-resting-place.html#ixzz1noS9jKOl

Adevăratul mormânt al lui ISUS. „Mântuitorul” n-a mai ieşit din el

28 feb 2012, 19:18 | Actualizat Marţi, 28 Februarie 2012 19:52

O echipă de arheologi americani care explorau un cimitir creştinesc din secolul I au descoperit, pe capacul unui sicriu, o inscripţie care îi face să creadă că Isus se află de fapt acolo. Cel mai mare miracol biblic este în pericol.

 
Cercetătorii americani susţin că au descoperit adevăratul mormânt al lui Isus
Imaginea 1/1
 

Folosind un braţ robotic cu o cameră video la capăt, arheologii au descoperit mai multe osuare din secolul I. Pe capacul unuia dintre aceste monumente funerare au descoperit următoarea inscripţie în limba greacă: „Divine Iehova, trezeşte-te, trezeşte-te”.

Iehova este numele dat lui Dumnezeu în Vechiul Testament, iar oamenii de ştiinţă susţin că în acest osuar s-ar putea afla rămăşiţele personajului biblic Isus. Acesta n-ar fi înviat, după cum se spune în Biblie, ci a putrezit ca orice alt om, scrie Daily Mail.

Manuscrisul care poate zgudui din temelii lumea creştină

Osuarul se află la 60 de metri de o descoperire din anii ’80, cunoscută drept mormântul familiei lui Isus, care a creat un val mondial de indignare la acea vreme.

Au apărut atunci tot felul de teorii care mai de care mai îndrăzneţe, printre care şi cea potrivit căreia Isus ar fi fost îngropat alături de Maria Magdalena, soţia sa.

Descoperirea care ar putea DESTRĂMA creştinismul: Isus a PROFEŢIT venirea lui Mahomed

Teologii neagă însă aceste afirmaţii şi spun că aşa-zisele dovezi ale arheologilor sunt în realitatea simple speculaţii.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/adevaratul-mormant-al-lui-isus-mantuitorul-n-a-mai-iesit-din-el_918080.html#ixzz1noRF7oka

 

Vaticanul a făcut o cerere oficială pentru a examina o Biblie veche de 1.500 de ani, în posesia căreia Turcia a intrat cu 12 ani în urmă. Volumul, cunoscut sub numele de „Evanghelia după Barnabas”, conţine informaţii care ar putea duce la victoria islamului asupra creştinătăţii.

 
Biblia din Turcia ar putea fi o copie după Evanghelia lui Barnabas
Imaginea 1/1
 

Bibila se pare că ar conţine primele învăţături ale lui Isus Hristos şi este scrisă cu litere de aur pe piele din animal. Cartea este scrisă în aramaică, limba natală a lui Isus.

Turcia a confiscat Biblia de la o bandă de contrabandişti de antichităţi care operau în Marea Mediterană, scrie Huffington Post. Se pare că Biblia ar fi o copie a Evangheliei lui Barnabas, un text controversat considerat a fi nedemn de a sta alături de cele patru evanghelii ale Noului Testament: cea a lui Matei, Marcu, Luca şi Ioan.

În această scriere, Barnabas se prezintă a fi unul dintre cei 12 apostoli ai lui Isus şi susţine că acesta a prezis venirea profetului Mahomed, scrie huffingtonpost.com.

Datorită valorii ei culturale şi religioase, fotocopiile paginilor Bibliei ar putea valora aproximativ două milioane de dolari.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/descoperirea-care-ar-putea-destrama-crestinismul-isus-a-profetit-venirea-lui-mahomed_917295.html#ixzz1noSQoNmF

Tomb exploration reveals first archaeological evidence of Christianity from the time of Jesus

The archaeological examination by robotic camera of an intact first century tomb in Jerusalem has revealed a set of limestone Jewish ossuaries or „bone boxes” that are engraved with a rare Greek inscription and a unique iconographic image that the scholars involved identify as distinctly Christian.

The four-line Greek inscription on one ossuary refers to God „raising up” someone and a carved image found on an adjacent ossuary shows what appears to be a large fish with a human stick figure in its mouth, interpreted by the excavation team to be an image evoking the biblical story of Jonah.

In the earliest gospel materials the „sign of Jonah,” as mentioned by Jesus, has been interpreted as a symbol of his resurrection. Jonah images in later „early” Christian art, such as images found in the Roman catacombs, are the most common motif found on tombs as a symbol of Christian resurrection hope. In contrast, the story of Jonah is not depicted in any first century Jewish art and iconographic images on ossuaries are extremely rare, given the prohibition within Judaism of making images of people or animals.

The tomb in question is dated prior to 70 CE, when ossuary use in Jerusalem ceased due to the Roman destruction of the city. Accordingly, if the markings are Christian as the scholars involved believe, the engravings represent – by several centuries – the earliest archaeological record of Christians ever found. The engravings were most likely made by some of Jesus’ earliest followers, within decades of his death. Together, the inscription and the Jonah image testify to early Christian faith in resurrection. The tomb record thus predates the writing of the gospels.

The findings will be detailed in a preliminary report by James D. Tabor, professor and chair of religious studies at the University of North Carolina at Charlotte, to be published online in www.bibleinterp.com on February 28, 2012.

„If anyone had claimed to find either a statement about resurrection or a Jonah image in a Jewish tomb of this period I would have said impossible – until now,” Tabor said. „Our team was in a kind of ecstatic disbelief, but the evidence was clearly before our eyes, causing us to revise our prior assumptions.”

The publication of the academic article is concurrent with the publication of a book by Simon & Schuster entitled „The Jesus Discovery: The New Archaeological Find That Reveals the Birth of Christianity.” The book is co-authored by Professor James Tabor and filmmaker/professor Simcha Jacobovici. A documentary on the discovery will be aired by the Discovery Channel in spring 2012.

The findings and their interpretation are likely to be controversial, since most scholars are skeptical of any Christian archaeological remains from so early a period. Adding to the controversy is the tomb’s close proximity to a second tomb, discovered in 1980. This tomb, dubbed by some „The Jesus Family Tomb,” contained inscribed ossuaries that some scholars associate with Jesus and his family, including one that reads „Jesus, son of Joseph.”

„Context is everything in archaeology,” Tabor pointed out. „These two tombs, less than 200 feet apart, were part of an ancient estate, likely related to a rich family of the time. We chose to investigate this tomb because of its proximity to the so-called ‘Jesus tomb,’ not knowing if it would yield anything unusual.”

The tomb containing the new discoveries is a modest sized, carefully carved rock cut cave tomb typical of Jerusalem in the period from 20 BCE until 70 CE.

The tomb was exposed in 1981 by builders and is currently several meters under the basement level of a modern condominium building in East Talpiot, a neighborhood of Jerusalem less than two miles south of the Old City. Archaeologists entered the tomb at the time, were able to briefly examine it and its ossuaries, take preliminary photographs, and remove one pot and an ossuary, before they were forced to leave by Orthodox religious groups who oppose excavation of Jewish tombs.

The ossuary taken, that of a child, is now in the Israel State Collection. It is decorated but has no inscriptions. The archaeologists mention „two Greek names” but did not notice either the newly discovered Greek inscription or the Jonah image before they were forced to leave. The tomb was re-sealed and buried beneath the condominium complex on what is now Don Gruner Street in East Talpiot.

The adjacent „Jesus tomb,” was uncovered by the same construction company in 1980, just one year earlier. It was thoroughly excavated and its contents removed by the Israel Antiquities Authority. This tomb’s controversial ossuaries with their unusual cluster of names (that some have associated with Jesus and his family) are now part of the Israel State Collection and have been on display in various venues, including the Israel Museum. These ossuaries will be in an exhibit running from late February through April 15 at Discovery Times Square.

In 2009 and 2010, Tabor and Rami Arav, professor of archaeology at the University of Nebraska at Omaha, working together with Jacobovici, obtained a license to excavate the current tomb from the Israel Antiquities Authority under the academic sponsorship of the University of North Carolina at Charlotte. Because of its physical location under a modern building (making direct access nearly impossible), along with the threat of Orthodox Jewish groups that would protest any such excavation, Tabor’s team determined to employ a minimally invasive procedure in examining the tomb.

Funding for the excavation was provided by the Discovery Channel/Vision Television/Associated Producers. Jacobovici’s team at the Toronto based Associated Producers developed a sophisticated robotic arm to carry high definition cameras, donated by General Electric. The robotic arm and a second „snake camera” were inserted through two drill holes in the basement floor of the building above the tomb. The probe was successful and the team was able to reach all the ossuaries and photograph them on all sides, thus revealing the new inscriptions.

Beyond the possible Christian connection, Tabor noted that the tomb’s assemblage of ossuaries stands out as clearly extraordinary in the context of other previously explored tombs in Jerusalem.

„Everything in this tomb seems unusual when contrasted with what one normally finds inscribed on ossuaries in Jewish tombs of this period,” Tabor said. „Of the seven ossuaries remaining in the tomb, four of them have unusual features.”

There are engravings on five of the seven ossuaries: an enigmatic symbol on ossuary 2 (possibly reading Yod Heh Vav Heh or „Yahweh” in stylized letters that can be read as Greek or Hebrew, though the team is uncertain); an inscription reading „MARA” in Greek letters (which Tabor translates as the feminine form of „lord” or „master” in Aramaic) on ossuary 3; an indecipherable word in Greek letters on ossuary 4 (possibly a name beginning with „JO…”); the remarkable four-line Greek inscription on ossuary 5; and finally, and most importantly, a series of images on ossuary 6, including the large image of a fish with a figure seeming to come out of its mouth.

Among the approximately 2000 ossuaries that have been recovered by the Israel Antiquities Authority, only 650 have any inscriptions on them, and none have inscriptions comparable to those on ossuaries 5 and 6.

Less than a dozen ossuaries from the period have epitaphs but, according to Tabor, these inscribed messages usually have to do with warnings not to disturb the bones of the dead. In contrast, the four-line Greek inscription contains some kind of statement of resurrection faith.

Tabor noted that the epitaph’s complete and final translation is uncertain. The first three lines are clear, but the last line, consisting of three Greek letters, is less sure, yielding several possible translations: „O Divine Jehovah, raise up, raise up,” or „The Divine Jehovah raises up to the Holy Place,” or „The Divine Jehovah raises up from [the dead].”

„This inscription has something to do with resurrection of the dead, either of the deceased in the ossuary, or perhaps, given the Jonah image nearby, an expression of faith in Jesus’ resurrection,” Tabor said.

The ossuary with the image that Tabor and his team understand to be representing Jonah also has other interesting engravings. These also may be connected to resurrection, Tabor notes. On one side is the tail of a fish disappearing off the edge of the box, as if it is diving into the water. There are small fish images around its border on the front facing, and on the other side is the image of a cross-like gate or entrance—which Tabor interprets as the notion of entering the „bars” of death, which are mentioned in the Jonah story in the Bible.

„This Jonah ossuary is most fascinating,” Tabor remarked. „It seems to represent a pictorial story with the fish diving under the water on one end, the bars or gates of death, the bones inside, and the image of the great fish spitting out a man representing, based on the words of Jesus, the ‘sign of Jonah’ – the ‘sign’ that he would escape the bonds of death.”

Regizorul celebrului film “Titanic” a prezentat, luni noaptea, intr-o conferinta de presa la New York ceea ce numeste dovezile ca a desoperit mormantul lui Isus. James Cameron sustine ca Isus este inmormantat la Talpiot, in Israel, alaturi de Maria Magdalena, cu care ar fi avut un fiu.

James Cameron a prezentat doua cutii de oase despre care spune ca ar fi continut ramasitele lui Isus si ale Mariei Magdalena, scrie presa internationala de marti.

Acesta descoperire sta la baza unui controversat film documentar produs de Cameron numit “Mormantul pierdut al lui Isus” (The Lost Tomb of Jesus) si a cartii “Mormantul familiei lui Isus” (The Jesus Family Tomb).

Cele doua cutii mici au fost decoperite odata cu 10 sicrie vechi de 2 000 de ani. Sase dintre acestea erau inscriptionate cu numele Jesua fiu al lui Iosif, Maria, Maria, Matei, Jofa (Iosif, identificat ca fratele lui Iisus), Judah fiu al lui Jesua (”fiul lui Isus”, spun realizatorii documentarului.

Cameron sustine ca sunt sanse de 1 la 600 ca numele inscriptionate pe sicrie sa nu fie ale familiei lui Isus.

Potrivit documentarului, realizat James Cameron si regizoarea israeliana Simcha Jacobovici, adevaratul mormant al lui Isus Hristos, cu ramasitele acestuia si ale membrilor familiei sale, a fost ascuns intr-o pestera din Ierusalim si gasit in urma cu 30 de ani.

Realizatorii sustin ca investigatiile lor arata ca acolo a fost depus corpul lui Isus, dar si al Mariei Magdalena si a fiului lor numit Judas. Regizorii filmului spun ca se bazeaza pe colaborarea cu cei mai cunoscuti oameni de stiinta din lume, arheologi, specialisti in ADN si experti in antichitati.

Filmul va fi difuzat in 4 martie pe posturile Discovery Channel, Channel 4 din Marea Britanie, Vision din Canada si Channel 8 din Israel.

“Mormantul pierdut al lui Isus”, o afirmatie fara dovezi

Aceasta teorie este deja mult contestata. Un important arheolog israelian, Amos Kloner, considera ca documentarul nu aduce dovezi stiintifice. El spune ca numele inscriptionate pe sicrie sunt interesante si amintesc de personaje principale din vechiul testament, dar nu poate fi dovedit ca ar fi ale lui Isus sau Mariei Magdalena.

Potrivit lui Kloner, pe cele 900 de morminte descoperite in zona orasului Ierusalim, datand din perioada celui de-al doilea Templu (Second Temple), numele lui Isus este mentionat de 71 de ori.

Mai multe organizatii crestine au catalogat afirmatiile lui Cameron drept “fictiuni hollywoodiene deghizate in fapte stiintifice”.

Noul film care pretinde ca prezinta cele mai importante descoperiri arheologice din lume, ar putea declansa o controversa ca ceea starnita de “Codul lui Da Vinci”.

Descoperirea contrazice credinta crestina potrivit careia Isus a inviat la trei zile dupa moartea Sa si s-a ridicat la ceruri.

Credeati ca se potolesc dupa treaba cu „Evanghelia” lui Barnabas?

   Iata ce putem citi in articolul Adevăratul mormânt al lui ISUS. “Mântuitorul” n-a mai ieşit din el:
O echipă de arheologi americani care explorau un cimitir creştinesc din secolul I au descoperit, pe capacul unui sicriu, o inscripţie care îi face să creadă că Isus se află de fapt acolo. Cel mai mare miracol biblic este în pericol.

Cercetătorii americani susţin că au descoperit adevăratul mormânt al lui Isus

Folosind un braţ robotic cu o cameră video la capăt, arheologii au descoperit mai multe osuare din secolul I. Pe capacul unuia dintre aceste monumente funerare au descoperit următoarea inscripţie în limba greacă: “Divine Iehova, trezeşte-te, trezeşte-te”.

Iehova este numele dat lui Dumnezeu în Vechiul Testament, iar oamenii de ştiinţă susţin că în acest osuar s-ar putea afla rămăşiţele personajului biblic Isus. Acesta n-ar fi înviat, după cum se spune în Biblie, ci a putrezit ca orice alt om, scrie Daily Mail.

Osuarul se află la 60 de metri de o descoperire din anii ’80, cunoscută drept mormântul familiei lui Isus, care a creat un val mondial de indignare la acea vreme.

Au apărut atunci tot felul de teorii care mai de care mai îndrăzneţe, printre care şi cea potrivit căreia Isus ar fi fost îngropat alături de Maria Magdalena, soţia sa.

Teologii neagă însă aceste afirmaţii şi spun că aşa-zisele dovezi ale arheologilor sunt în realitatea simple speculaţii.

Articolul Descoperirea care spulbera 2.000 de ani de Crestinism. “Iisus nu a INVIAT” vine cu detalii:

Arheologii au descoperit la Ierusalim un mormant din secolul I d.Ch. Acesta adaposteste un osuar cu o inscriptie care sugereaza ca acolo este posibil sa fi fost ingropat Iisus.

Mormantul cuprinde mai multe osuare, pe care arheologii le-au cercetat cu ajutorul unui robotel care a patruns in mormant.

Pe capacul unui osuar scrie in limba greaca: “Divine Iehova, trezeste-te!” Alaturi sunt alte inscriptii si desene specifice primilor crestini.

Cavoul se afla foarte aproape de altul, descoperit in anul 1980, care a starnit atunci o mare controversa, pentru ca arheologii afirmau ca acolo au fost ingropata familia lui Iisus, dar aceasta varianta nu este unamim acceptata de istorici si teologi.

Noul mormant atribuit lui Iisus a fost gasit in anul 2010, dar abia acum autorii descoperirii, James Tabor si Simcha Jacobovici, au decis sa vorbeasca despre aceste subiect.

Acest cavou sustine si ipoteza lansata in 1980, potrivit careia Iisus si familia lui sunt ingropati in aceasta zona.

Ambele cavouri ar fi apartinut lui Iosif din Arimateea, care, dupa cum spun si Scripturile, l-a ingropat pe Mantuitor in mormantul sau. Daca intr-adevar asa s-au petrecut lucrurile, Iisus nu a inviat, cum cred crestinii, ci a ramas in cavou si a putrezit ca orice om, afirma arheologii.

Pe capacul osuarului, alaturi de inscriptia in limba greaca, este desenat un peste care tine ceva in gura, aluzie la povestea lui Iona, imagine folosita de primii crestini ca simbol al credintei lor in invierea lui Mesia.

Acest detaliu dovedeste ca in acel cavou au fost ingropati crestini, nu iudei, pentru ca religia acestora interzice desenarea oamenilor sau animalelor.

Acestea sunt cele mai vechi dovezi arheologice ale existentei crestinilor, datand din perioada anterioara anului 70 d.Ch., cand Ierusalimul a fost distrus de romani.

Alti arheologi contesta insa declaratiile celor doi, sustinand ca este imposibil sa se fi pastrat asemenea dovezi dintr-o perioada atat de veche.

Aceste informatii fac parte din cartea intituala “Descoperirea lui Iisus: o noua descoperire arheologica arata adevarul despre nasterea crestinimsului”.

Filmul documentar, bazat pe aceasta carte, va fi difuzat de Discovey Channel in primavara acestui an, anunta Daily Mail.

   Studiati va rog si:

‘Jesus Discovery:’ Jerusalem Archeology Reveals Birth Of Christianity

   Articolul Descoperire istorica: Prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus pare sa ne zica insa altceva:

Oamenii de stiinta au facut o descoperire memorabila intr-un mormant din Ierusalim, aceasta putand fi prima dovada arheologica a crestinismului din timpul lui Iisus. Descoperirea este legata de credinta invierii lui Iisus si este datata din secolul I d.Hr..
Examinarea arheologica facuta cu ajutorul unei camere-robot in interiorul unui mormant intact din secolul I d.Hr., aflat in Ierusalim, a relevat o serie de osuare din calcar sau “cutii de oase”, informeaza Eurek Alert.
Pe aceste relicve s-au gasit gravate inscriptii rare in limba greaca si o imagine unica iconografica, pe care oamenii de stiinta le-au identificat ca fiind de origine crestina.
Inscriptia greaca de pe un osuar se refera la “ridicarea” cuiva la Dumnezeu, iar imaginea cioplita descoperita pe un alt osuar este un desen ce pare a fi un peste mare, avand in gura o figura umana.
Imaginea ar putea fi evocarea povestii biblice a lui Iona. In vechile Evanghelii, “semnul lui Iona”, mentionat de Iisus, a fost interpretat ca un simbol al invierii sale. Imaginile lui Iona din arta crestina timpurie, precum cele gasite in catacombele romane, reprezinta figurile cele mai frecvente gasite pe morminte, ca un simbol al sperantei invierii crestine.
In schimb, povestea lui Iona nu este reprezentata in nicio imagine de arta iudaica din secolul I d.Hr. si imaginile iconografice de pe osuare sunt extrem de rare, avand in vedere interdictia din religia iudaica de a realiza reprezentari ale oamenilor sau ale animalelor.
Mormantul in cauza este datat din anul 70 d.Hr., atunci cand utilizarea osuarelor a incetat, odata cu distrugerea romana a orasului Ierusalim. Daca inscriptiile sunt crestine, asa cum sustin arheologii, atunci aceste gravuri reprezinta prima dovada arheologica crestina descoperita vreodata.
Gravurile au fost realizate de catre crestini la cateva decenii dupa moartea lui Iisus. Impreuna, inscriptia si imaginea lui Iona sunt o marturie a credintei crestine timpurii privind invierea.
Rezultatele au fost publicate de catre James D. Tabor, profesor si conducatorul catedrei de studii religioase la Universitatea North Carolina din Charlotte, Statele Unite.
“Aceasta inscriptie se refera la invierea din morti, fie a decedatului respectiv sau poate avand in vedere imaginea lui Iona gasita in apropiere, un simbol al credintei invierii lui Iisus”, a spus Tabor.

Comentariu saccsiv:

   Studiati va rog si:

Tomb exploration reveals first archaeological evidence of Christianity from the time of Jesus

Unde scrie la un moment dat:

Tabor noted that the epitaph’s complete and final translation is uncertain. The first three lines are clear, but the last line, consisting of three Greek letters, is less sure, yielding several possible translations: “O Divine Jehovah, raise up, raise up,” or “The Divine Jehovah raises up to the Holy Place,” or “The Divine Jehovah raises up from [the dead].”

Asadar, prietenul nostru evreu Simcha Jacobovici a facut acum echipa cu James Tabor. E bine sa ne amintim de niste stiri mai vechi. Iata ce putem citi in articolul A fost descoperit mormantul pierdut al lui Isus? (aparut in 2007):

Regizorul celebrului film “Titanic” a prezentat, luni noaptea, intr-o conferinta de presa la New York ceea ce numeste dovezile ca a desoperit mormantul lui Isus. James Cameron sustine ca Isus este inmormantat la Talpiot, in Israel, alaturi de Maria Magdalena, cu care ar fi avut un fiu.

James Cameron a prezentat doua cutii de oase despre care spune ca ar fi continut ramasitele lui Isus si ale Mariei Magdalena, scrie presa internationala de marti.

Acesta descoperire sta la baza unui controversat film documentar produs de Cameron numit “Mormantul pierdut al lui Isus” (The Lost Tomb of Jesus) si a cartii “Mormantul familiei lui Isus” (The Jesus Family Tomb).

Cele doua cutii mici au fost decoperite odata cu 10 sicrie vechi de 2 000 de ani. Sase dintre acestea erau inscriptionate cu numele Jesua fiu al lui Iosif, Maria, Maria, Matei, Jofa (Iosif, identificat ca fratele lui Iisus), Judah fiu al lui Jesua (”fiul lui Isus”, spun realizatorii documentarului.

Cameron sustine ca sunt sanse de 1 la 600 ca numele inscriptionate pe sicrie sa nu fie ale familiei lui Isus.

Potrivit documentarului, realizat James Cameron si regizoarea israeliana Simcha Jacobovici, adevaratul mormant al lui Isus Hristos, cu ramasitele acestuia si ale membrilor familiei sale, a fost ascuns intr-o pestera din Ierusalim si gasit in urma cu 30 de ani.

Realizatorii sustin ca investigatiile lor arata ca acolo a fost depus corpul lui Isus, dar si al Mariei Magdalena si a fiului lor numit Judas. Regizorii filmului spun ca se bazeaza pe colaborarea cu cei mai cunoscuti oameni de stiinta din lume, arheologi, specialisti in ADN si experti in antichitati.

Filmul va fi difuzat in 4 martie pe posturile Discovery Channel, Channel 4 din Marea Britanie, Vision din Canada si Channel 8 din Israel.

“Mormantul pierdut al lui Isus”, o afirmatie fara dovezi

Aceasta teorie este deja mult contestata. Un important arheolog israelian, Amos Kloner, considera ca documentarul nu aduce dovezi stiintifice. El spune ca numele inscriptionate pe sicrie sunt interesante si amintesc de personaje principale din vechiul testament, dar nu poate fi dovedit ca ar fi ale lui Isus sau Mariei Magdalena.

Potrivit lui Kloner, pe cele 900 de morminte descoperite in zona orasului Ierusalim, datand din perioada celui de-al doilea Templu (Second Temple), numele lui Isus este mentionat de 71 de ori.

Mai multe organizatii crestine au catalogat afirmatiile lui Cameron drept “fictiuni hollywoodiene deghizate in fapte stiintifice”.

Noul film care pretinde ca prezinta cele mai importante descoperiri arheologice din lume, ar putea declansa o controversa ca ceea starnita de “Codul lui Da Vinci”.

Descoperirea contrazice credinta crestina potrivit careia Isus a inviat la trei zile dupa moartea Sa si s-a ridicat la ceruri.

Comentariu saccsiv:

   Simcha Jacobovici nu e regizoare israeliana, caci e barbat, cu parinti evrei din Romania. Iar James Cameron e cel cu filmul „Avatar”. Despre cei doi cititi va rog si:

Anti crestinismul lui James Cameron, producatorul filmului „AVATAR”

Din articolele din 2012 nu imi este inca clar daca Tabor si Jacobovici sustin ca au noi dovezi ale existentei „mormantului si ramasitelor” lui Iisus sau daca doar o parte a mass-mediei sustine ineptia, pornind de la descoperirea unor morminte ale primilor crestini.

Oricum ar fi, chiar daca descoperirea mormintelor primilor crestini este reala, aceasta nu conduce sub nici o forma la concluzia ca mormantul descoperit in anii 80 ar fi al Domnului nostru Iisus Hristos.

Toata campania este un nou atacat furibund anti crestin. Declansat, evident, in Postul Mare. Ideea de baza cu acest mormant si cu „Evanghelia” lui Barnabas e clara: Mantuitorul n-a inviat. De ce se straduie ei din ce in ce mai des cu aceasta nebunie in ultimii ani? De ce aceasta concentrare de rataciri in 2012? Simplu: cat mai multi crestini trebuiesc smintiti cum ca invierea n-a avut loc si ca atare n-a existat Jertfa de pe Golgota si nu va avea loc nici Parusia. Iar necrestinii, evreii, islamistii si alti rataciti sa poata sta linistiti: isi pot astepta in continuare fiecare salvatorul. Si iata cum se pregateste intens terenul pentru venirea … antihristului.

 

One response to this post.

  1. Toti oamenii stiu ca exista Dumnezeu.
    În adevăr, însuşirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui se văd lămurit, de la facerea lumii, când te uiţi cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El. Aşa că nu se pot dezvinovăţi;
    Romani 1:20
    Putini vor sa se schimbe insa.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: